zondag 30 december 2012

Koffie Whisky Likeur

De meeste van jullie hebben wel whisky in huis,
maar is die altijd even lekker?
 
Zelf ben ik nou niet echt een liefhebber van de geijkte en goedkope merken.
Maar weg gooien kan ik niet over mijn Alphense hart verkrijgen!
 
Dus ik dacht wat drink ik graag naast mijn koffie...... een whisky.
Thuis maar even de kast over getrokken en ja hoor,
halve flessen over van feestjes en verjaardagen.
 
Goedkoop spul van mega scherp van de alcohol tot aan smaakloos amberkleurig water.
Amerikaanse tot een Poolse whisky.
 
Alles geblend tot een whisky tour de monde.
En ik moet zeggen de smaak was ineens niet zo slecht meer :)
Maar Ferry even geconcentreerd blijven.
 
Wat hebben we allemaal nodig,
 
1 liter whisky
300 gr bruine basterd suiker
50 gr hele koffie bonen
 
Eerst alles even afwegen,
 
de basterd suiker
 
 
Gelijk in een weckpot,
wel zo gemakkelijk.
 
 
De whisky,
 
 
Kan er nu bij in de weckpot,
 
 
Zelf heb ik gebruik gemaakt van espresso bonen,
die hebben net wat meer pit en iets meer bitter.
 
 
Die kunnen er dus ook bij,
 
 
Deksel dicht en elke dag even walsen,
zodat de suiker goed kunnen oplossen.
 
Na een maand,
liefst meer is die klaar en kan de likeur op fles.
 
 
De boontjes mag je weg gooien,
 
 
En klaar voor consumptie,
Was dat alles.... ja echt zo gemakkelijk maar zo LEKKER!
 
 
Helaas het noodlot heeft toegeslagen,
Na het kerst diner is de fles gespot en geheel burgemeester gemaakt.
 
Niks meer over,
snel maar nieuwe maken.
 
Die we wel gaan laten rijpen :)
 
Proost!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


5 opmerkingen:

  1. kijk ook een hier gr han is ook leuk

    http://thuisdestilleren.messageboard.nl/forum/index.php?sid=7eac9b4144051accd22c4f1b347a0a21

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker geen onbekende site voor mij :)
      erg leuk en leerzaam!

      Verwijderen
  2. ga ik ook proberen ben wel iemand om dat te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat word er bedoeld 40 bonen zoals ze in de zak zitten of 80 halve als hele boon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me wel erg straf, theoretisch kom je op ca 33% alc

    BeantwoordenVerwijderen